
¡Únete al reto Colldeforn!
2 mayo, 2018
¡Alimentos que no pueden faltar en tu dieta para lucir una piel espectacular este verano!
14 junio, 2018Potser fins i tot ja t’han picat! Un any més ja tenim entre nosaltres els maleïts mosquits. Cada mes de Maig, així que les temperatures pugen una mica i cau algun ruixat, comencen a treure el cap. I venen per quedar-se… Almenys fins a l’octubre!
Per què ens piquen els mosquits?
Només ens piquen les femelles, i ho fan per alimentar-se, fer madurar els ous i agafar energia. Després de xuclar-nos la sang en una o diverses picades, posen entre 50 i 500 ous segons la espècie. Els mosquits mascles, en canvi, s’alimenten de sucres que treuen de les plantes.
Per tal de triar les seves víctimes, els mosquits es guien per l’olfacte. A través d’uns sensors que tenen a les antenes i a les potes perceben canvis en la nostra calor corporal, el CO2 que desprenem, la transpiració o l’orina i per això alguns els agradem més que uns altres.
Les picades de mosquit són molt molestes, però que piquin no és el pitjor problema. El més preocupant són totes les malalties que el mosquit ens pot transmetre amb la seva picada.
La facilitat que tenim actualment per moure’ns d’una banda a l’altra de món, ha repartit espècies de mosquits que vivien localitzades en determinades zones i s’han anat adaptant a noves condicions climàtiques i fent resistents.
Les espècies de mosquit que vivien entre nosaltres fa uns anys d’abans ens picaven més aviat al vespre i durant la nit, mentre que els nouvinguts, com el mosquit tigre, pica des de primera hora del matí fins al final del dia.
Avui us parlarem de tres productes que potser no coneixeu per evitar les
picades de mosquit, us deixeu sorprendre?
Les samarretes Stingbye presenten grans avantatges respecte la resta de productes repel·lents del mercat i el seu efecte protector dura més de 100 rentades.
- No només allunyen el mosquits perquè no ens piquin, també allunyen les molestes mosques, els polls, els àcars,…
- Són molt indicades per aquelles persones que tenen la pell sensible (pell atòpica, nens petits, gent gran…) ja que no cal aplicar el producte sobre la pell.
- No és necessari aplicar el producte repetides vegades durant el dia
- No cal anar fent olor de repellent tot el dia.
Inesfly spray textil és un producte que s’utilitza sobre els teixits i superfícies de la casa com ara les cortines, el marc de les portes i les finestres, el capçal del llit, darrera dels mobles… És un spray transparent que no embruta ni fa malbé cap material, que porta agents repel·lents microencapsulats i els va alliberant progressivament al llarg dels dies. El seu efecte repel·lent dura dues setmanes i només fa una mica d’olor quan l’acabes d’aplicar.
L’eficàcia de les vitamines del grup B com a repel·lent de mosquits encara no està científicament demostrada, però el que si que s’ha vist és que, al prendre un complex B la nostra suor es torna més àcida i canvia l’olor corporal de forma imperceptible per nosaltres, però no pels mosquits.
De fet aquest efecte s’atribueix principalment a la vitamina B1, però tenint en compte totes les propietats que tenen les vitamines del grup, us recomanem que durant l’estiu prengueu un Complex B.
Un cop més, aquest estiu, haurem de conviure amb aquests convidats que es presenten cada any sense invitació, però potser aquesta vegada no es trobaran tan còmodes entre nosaltres.